Usch!

Läste på aftonbladet om att ca 340000 svenska barn lever i fattigdom, blev verkligen ledsen när jag läste artikeln.. barn som inte får någon julmat, julgran eller julklappar. Inte ens kan följa me på skolutflykter för att man inte har råd å betala avgiften eller för att man inte har råd å köpa matsäck. Å så stog det nått om barn vars föräldrar som inte har råd med glasögon fast dom har dålig syn så att dom inte kan me skolan för det!
Då fanns ju tydligen Majblomman (hade ingen aning om att dom bekämpade barnfattigdom)

Jag skulle lätt vilja köpa julmaten, julgranen eller julklapparna till något barn som inte kommer å få det! Eller hjälpa det stackars barnet som inte får följa me på skolutflykten.. :( Det är inte deras fel att deras föräldrar inte har några pengar!
Men nu vet jag inget barn som behöver hjälp å därför har jag faktiskt skänkt pengar till majblomman!! Jaa jag vet att det finns många organisationer som vill ha gåvor men nu kanske jag har hjälpt en familj, ett barn å få fira jul! Tänk om min underbara systerson va ett av dom barnen som inte fick fira jul..aldrig! Julen är för barnen å därför hjälper jag till!! 

Här kan du skänka pengar http://www.majblomman.se/
Här är artikeln från aftonbladet http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article8215424.ab
0 Kommentarer till "Usch!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!