Magnetkameraröntgen

I en sån här har jag legat i idag :/

Uppe med tuppen idag för å åka till Danderyds sjukhus å göra magnetkameraröntgen på tunntarmen. Självklart så vaknar jag VRÅL hungrig å törstig men jag fick ju självklart varken äta eller dricka. När jag väl kom fram till Danderyd så ska jag dricka 12 dl med kontrastvätska :/ SKOJAR DOM MED MIG ELLER?? Fick bara i mig hälften..hur tror dom att någon som har haft svårt å dricka i över två år ska kunna hälla i sig den mängden på 30 minuter?? Mamma sa "om det va vin, då jävlar hade du fått ner det snabbt" - men det är ju en annan sak, det smakar ju iallafall gott ;) Sköterskorna klagade lite på att jag inte hade druckit så mycket men HALLÅ?? magen stog ju rakt ut när jag la mig ner å dom märkte nog hur fullsprängd den va när dom skulle börja lägga på saker på magen å spänna fast lite grejer...jag höll på å kräääkas!! :p
Undersökningen skulle ta 45 minuter så det va ju bara å göra som dom sa - Andas in - Andas ut - Andas in - HÅLL ANDAN! Ähhh joorå det gick bra men sen när dom sprutade in kontrastvätska i armen så började jag att må jätte illa, va några sekunder från att trycka på nödstopp!!! När sköterskan frågade om allt gick bra och jag skulle berätta att jag mådde så illa så hörde hon inte vad jag sa :/ Fick ligga kvar! Till sist gick det över å antar att dom såg bra fast jag hade druckit sååå lite vätska :p Det är ju inte så att jag inte drack för att jag inte vill, det är ju jag som har terroriserat läkarna för att jag vill bli helt bra någongång!!
0 Kommentarer till "Magnetkameraröntgen"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!